اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع عادلانه زیرساخت‌های فرهنگی اولویت حوزه هنری کردستان است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و توزیع عادلانه آنها را یکی از اولویت‌های اصلی حوزه هنری در این استان است.

توزیع عادلانه زیرساخت‌های فرهنگی اولویت حوزه هنری کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی پیش از ظهر امروز در نشست با شهردار سقز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی این شهر به اهمیت مسئله فرهنگ و ارتقاء زیرساخت‌های آن در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بخش زیادی از زندگی روزمره مردم با مسائل فرهنگی سر و کار داشته و در صورتی که ما بتوانیم در بخش فرهنگ سرمایه‌گذاری درستی داشته باشیم در سایر مسائل اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی نیز به رشد قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مهم باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی در رهنمودهای مکرر خود همواره نسبت به مسئله فرهنگ حساس بوده و بارها بر توجه بیشتر همه مدیران و مسئولان و حتی اقشار مختلف جامعه نسبت به این مهم تاکید داشته‌اند.

مرادی ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگی استان کردستان در تمامی بخش‌ها، عنوان کرد: خوشبختانه کردستان در بخش فرهنگ استانی غنی و با ظرفیتی است ولی متاسفانه تاکنون آنگونه که لازم است نسبت به ظرفیت‌های بالای فرهنگی این استان توجهی صورت نگرفته است.

وی ضمن اشاره به رویکرد حوزه هنری انقلاب اسلامی نسبت به مسئله فرهنگ در استان کردستان، افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از اولویت‌های خود در کردستان را تقویت زیرساخت‌های فرهنگی قرار داده و در همین راستا نیز اقدامات بسیار خوبی اجرای شده و طرح‌های متعددی نیز در دست اقدام دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در حال حاضر پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی در سطح استان کردستان به عنوان یک پاتوق فرهنگی سالانه میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری است و در کنار این مهم از سه سال قبل تاکنون نیز سینما آزادی بیجار راه‌اندازی شده و این مهم نگاه مردم این شهر نسبت به حوزه فیلم و سینما را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز به عنوان یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت استان کردستان از نبود یک مکان فرهنگی و سینما رنج می‌برد، افزود: در سایه حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین مدیران حوزه هنری کشور و موسسه فرهنگی بهمن سبز از سال گذشته کار احداث و بازسازی پردیس سینمایی در این شهر آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در دست اجراست.

مرادی ضمن اشاره به میزان تاثیرگذاری احداث این پردیس سینمایی بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان سقز، اظهار کرد: شهرستان سقز دارای پیشینه فرهنگی است و ظرفیت‌های خوبی در این بخش در اختیار دارد و در صورت بهره‌برداری از این پردیس سینمایی می‌توان شاهد تحول در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه این پردیس سینمایی متعلق به همه مردم شهرستان سقز است، افزود: همکاری و مشارکت همه مدیران و مسئولان شهرستان در راستای تسریع در احداث و بهره‌برداری از این پردیس سینمایی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از همکاری های صورت گرفته تا این مرحله از پیشرفت پردیس سینمایی سقز به ویژه از سوی فرمانداری ویژه شهرستان، شهرداری و اعضای شورای اسلامی و همچنین اداره آموزش و پرورش سقز تقدیر کرد و گفت: همچنین لازم است از حمایت‌های استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان برای تسریع در احداث و بهره‌برداری از این پروژه تقدیر کرد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم شهرداری‌ها در راستای توسعه فرهنگی در شهرها، بیان کرد: انتظار می‌رود که شهرداری سقز نیز به صورت ویژه ما را در مسیر احداث و بهره‌برداری از این پروزه حمایت و پشتیبانی کند.

گفتنی است؛ کار احداث و بازسازی پردیس سینمایی سقز در سه سالن و با ظرفیت بیش از 550 صندلی از بهمن‌ماه سال 98 آغاز شده و با توجه به گسترش ویروس کرونا و تعطیلی دو ماه عملیات عمرانی آن، قرار است در آینده ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

با بهره‌برداری از این پردیس سینمایی سرانه صندلی سینما در استان کردستان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول